Çocuk İşi Anaokulu Montessori eğitim yaklaşımını benimsemiştir.

Çocuk eğitim seçeneklerinizi gözden geçirirken, Montessori'yi neden diğer eğitim yöntemlerine göre seçmelisiniz?

Tipik bir sınıfı düşündüğümüzde, çocukları, gözlerini ders veren bir öğretmene sabitlemiş bir şekilde masa ve sıralarında oturmuş şekilde hayal ederiz. Fakat bir Montessori Anaokulu çok daha farklı işler. Okulumuzda, aynı anda farklı çalışmalara katılan farklı yaşlardaki öğrencileri görürsünüz. Öğretmen öğrencileri iyi gözlemler ve çocuğun amacına ulaşması için rehberlik eder. Montessori deneyiminin çoğu uygulamalıdır.

Herhangi bir Montessori sınıfında, bir materyal üzerinde çalışan bir grup çocuk bulabilirken, başka bir grup bir gün süren sanat projesini üstlenirken, başka bir çocuk da sessizce kendi kendine okur. Çocukların kendi hızlarında gitmeleri, ortaklaşa ve bireysel olarak çalışmaları ve zevk aldıkları projeler üzerinde çalışarak vakit geçirmeleri teşvik edilir. Amerikan Montessori Derneği'ne göre,bugün en az 110 ülkede 22.000'den fazla Montessori okulu var.

Montessori okulunda nelere dikkat etmeliyim? Ebeveynlerin ve öğretmenlerin çocuk gelişimine yardımcı olmaya adayan çocuk gelişim uzmanı Jesse McCarthy, bir uyarıda bulundu: “Montessori ismi ticari marka değildir, bu yüzden herkes herhangi bir okul açabilir ve ona“ Montessori ”diyebilir . ”Ancak, burada bakılması gereken, diyor ki:

1. Karma Yaş.


“Gerçek Montessori okullarının aynı sınıfta farklı yaş aralıklarında çocukları var” diyor McCarthy, “Buradaki fikir, çocukların farklı alanlarda farklı adımlarla öğrenmeleri.Bir çocuğun 4 yaşında okumayı öğrenebileceği gibi bir diğeri de 5 yaşının sonlarında okumayı öğrenebilir. Çocuklar aynı zamanda daha olgun yaşıtlarından çok şey öğrenmeye eğilimlidir, ki bu da tek yaş sınıflarında mümkün değildir. ”

2. Çocukların işlerini seçtikleri uzun, kesintisiz dönemler (“sınırlar içinde özgürlük” olarak da adlandırılır).


McCarthy, “Gerçek Montessori okullarında, çocuklar, kendi seçtikleri materyallerle çalışmaları için yeterli bir zamana sahip olacaklar” diyor. Bu, denklemin “özgürlük” kısmıdır, fakat “sınırlar içinde” kabul edilir. Çünkü etkinlikler, öğretmenin önceden çocuk için belirlemiş olduğu çalışmalardan seçilmiştir. “Küçük çocuklar için,” McCarthy, “bu 'çalışma dönemi' genellikle iki saattir. 3-6 yaş grubu için, genellikle yaklaşık üç saattir. Bu, Montessori ortamında bulunmayan öğretmenler ve ebeveynler için, 'Çocuğum o kadar uzun süre odaklanamaz' gibi, inanılmaz görünebilir! Ama gerçek şu ki, eğer çocuklar için bu işi yapmak ile ilgi çekici bir şey varsa, 3 yaşında bulaşık yıkamaktan, 5 yaşında çarpma yapmaktan büyük haz duyar ve kendi iradeleriyle seçim yapmalarına izin verilirse ne kadar uzun süre odaklanabildiklerine inanamazsınz. ”